22 בדצמ׳ 2011

עריכת תמונה בפאוור פויינט

חג חנוכה שמח
תמונות דיגיטליות הן עולם בפני עצמו. לתמונות יש תכונות ומאפיינים, ועלינו להתייחס לכך כאשר אנו משלבים אותן במצגות או מסמכים.
תכנת פאוור פויינט מאפשרת לנו לערוך תמונות בתוך המצגת.
את התמונה שערכנו נוכל גם לשמור כתמונה בפני עצמה על המחשב ולהשתמש בה לכל צורך אחר. (לחיצה ימנית על התמונה >> שמור כתמונה)
קיימות אפשרויות עריכה רבות. בחרתי להתייחס לשתי אפשרויות בסיסיות שיכולות להקל על המשתמש בבניית מצגות ובמרחב הדיגיטלי בכלל.


שינוי גודל תמונה:
כאשר משנים גודלה של תמונה,יש לשמור על היחס בין האורך והרוחב שלה על מנת שלא תצא מעוותת (כפי שנראה בתמונה).
 אורך ורוחב התמונה נמדדים לרוב בפיקסלים (קיימות גם יחידות מידה נוספות) המילה Pixel היא קיצור של המונח Picture Element הכוונה ליחידה הקטנה ביותר שמרכיבה את התמונה. ציון גודל תמונה נעשה כדוגמה הבאה: 230X400 המספר הראשון (230) מייצג את הצלע האופקית והמספר השני מייצג את הצלע האנכית.
אם נרצה להגדיל או להקטין תמונה במצגת/מסמך ועדיין לשמור על היחס בין הצלעות עלינו לשנות את גודלה בהתאמה על ידי הזזת קדקודי התמונה ולא הזזת הצלעות. (ראו בדוגמה משמאל)


גזירת פריט מתוך תמונה :
במקרים רבים אנו רוצים להציג רק פריט אחד מתוך תמונה שלמה.
נוכל לגזור חלקים רצויים באמצעות כלי החיתוך הנקרא באנגלית Crop. כאשר נסמן את התמונה, יופיע הכלי בסרגל הכלים של פאוור פויינט (גם בוורד) תחת לשונית כלי תמונות. (הסבר והדגמה בסרטון)


הסרטון הבא ממחיש את פעולות עריכת התמונה באמצעות פאוור פויינט 2010. ניתן לבצע את אותן הפעולות גם בגירסאות קודמות (2003,2007).
הסרטון באנגלית ואורכו 2:30 דק'.
מי שרוצה ללכת עוד צעד אחד קדימה (מומלץ), צפו בסרטון המקושרהורידו את תוכנת Jing  המאפשרת לכידה וחיתוך של תמונות תוך הוספת טקסטים, חיצים והדגשות על התמונה.


בהצלחה (:  וחג אורים שמח
גלית ורדי